Що робити, якщо прострочили кредит?

Що робити, якщо прострочили кредит?

Існує безліч способів опинитися в такій сумній ситуації. Можливо, клієнт неправильно оцінив свої сили, або неправильно розрахував вартість кредиту, а може, просто підвів роботодавець або замовник. Може бути, позичальник виявився людиною безвідповідальною і брав кредити, поки їх давали, не думаючи про наслідки, або про те, що їх коли-небудь потрібно повертати. 

Так чи інакше, підсумок один: кредит прострочений, кредитор кожен день нараховує шалені відсотки і постійно тисне на психіку дзвінками, листами та есемесками. Це - цілком життєва ситуація, і є кілька моделей поведінки для людей, які в ній опинилися. Не всі з цих моделей - правильні. 

Скажемо одразу: ми нікого не хочемо засуджувати або звинувачувати. У житті трапляються різні речі і не всі з них хороші. Мета цього тексту - показати, що навіть з неприємної ситуації, такої, як давнє прострочення, можна вийти по-різному. 

Що робити не потрібно 

Ховати голову в пісок. Часто, опинившись з простроченням на руках, клієнт приймає рішення не робити нічого і чекати, що все якось розрулиться саме по собі. Хтось сподівається на те, що МФО ось-ось заборонять. Або що про борг забудуть. Або що не стануть морочитися з такою маленькою сумою. Або просто сподіваються на диво. Тому просто перестають відповідати на дзвінки або листи, ігнорують будь-які спроби вийти на контакт з боку кредитора. 

Чому така поведінка - неправильна? Тому що поки ви нічого не робите, ваш борг зростає. Тому що більшість онлайн МФО мають діючу державну ліцензію на видачу кредитів, а це значить, що їх діяльність - цілком законна і держава дозволила їм працювати. Тому що чарівник у блакитному гелікоптері прилітає тільки в старих мультфільмах, а в реальному житті співробітники фінкомпанії можуть намагатися вийти з боржником на зв'язок, щоб розібратися в проблемі і запропонувати різні варіанти її вирішення. 

Шукати каламутні "обхідні шляхи". Інший варіант, який завжди створює нові проблеми, а не вирішує їх - пошук людей, які обіцяють за винагороду "видалити з бази МФО" або "почистити кредитну історію". 

За подібними пропозиціями в 99,9% випадків стоять шахраї. Вони в кращому випадку просто візьмуть з вас передоплату за "видалення" і зникнуть. Але найчастіше, вони ще й попросять у вас фото вашого паспорта, податкового коду, фотографію з усіма вашими документами і номер карти, на яку брали кредит. 

Вгадаєте, що буде далі? Правильно, з цими даними легко можна перевипустити сім карту і викрасти доступи до інтернет-банку. Або взагалі завести на ваше ім'я новий рахунок в банку (такі випадки рідко, але бувають). Зняти всі гроші, в тому числі вичерпати кредитні ліміти, набрати кредитів на ваше ім'я і всі їх перевести в готівку - просто справа техніки. 

Не кажучи про те, що за "послуги" подібні "фахівці" просять часто немаленькі гроші, які багатьом теж доводиться позичати. Але ж можна було просто напряму домовитися з кредитором, хоча б спробувати налагодити діалог. 

Що потрібно робити, якщо влетіли в прострочення

По-перше, виходьте на зв'язок. Якщо ви не можете платити. Якщо ви не хочете платити. Якщо ви хочете заплатити, але не все одразу, або у вас немає всієї потрібної суми - виходьте на зв'язок самі, пояснюйте ситуацію, намагайтеся зійтися посередині. Ваших кредиторів в першу чергу цікавить можливість повернути свої гроші, і не понести додаткових витрат в процесі. 

Пам'ятайте, що вирішення майнових питань у досудовому порядку, шляхом переговорів між зацікавленими сторонами - це ваше невід'ємне право. Але також це пріоритет будь-якого бізнесу. Крім того, якщо вам навіть не вдасться домовитися, у вас завжди є в запасі ще один варіант. 

Якщо вирішити питання з простроченням напряму з фінкомпанією не виходить, і ви впевнені, що ваші права споживача фінансових послуг були якимось чином порушені, звертайтеся за допомогою до установ, які охороняють права споживачів фінансових послуг - Національний банк України і Службу захисту прав споживачів.

Подiлитись:

Пов'язані статті

Попередження для користувача споживчих кредитів

Шановні клієнти! На виконання вимоги Постанови НБУ № 100 повідомляємо Вас про наступне:

  • При отриманні кредиту у позичальника виникають витрати у вигляді процентів, пені та інших сплат, згідно з умовами кредитного договору;
  • У разі несвоєчасного погашення кредитної заборгованості або інших порушень умов договору до позичальника можуть бути застосовані штрафні санкції, згідно з умовами кредитного договору;
  • У разі неналежного виконання позичальником своїх зобов`язань за кредитним договором кредитодавець має право у будь-який час без додаткового погодження із позичальником відступити свої права (продати право вимоги) за договором третій особі, або укласти договір про надання юридичних послуг стягнення заборгованості та інших договорів;
  • Порушення виконання зобов`язання щодо повернення споживчого кредиту може вплинути на кредитну історію та ускладнити отримання споживчого кредиту надалі;
  • Кредитодавець розпочинає дії, спрямовані на реалізацію свого права вимагати повернення простроченого кредиту (врегулювання простроченої заборгованості), з наступного дня за датою повернення кредиту, визначеною в договорі;
  • У разі неналежного виконання позичальником своїх зобов`язань за кредитним договором кредитодавець має право звернутися до суду, що може привести к примусовому стягненню заборгованості;

Строки кредиту, сума і відсоткова ставка за онлайн кредитами

Сервіс онлайн-кредитування microcash надає кредити онлайн на карту на термін 90 днів з виплатою частинами.Мінімальна сума позики складає 500 грн, максимальна - 15000 грн. Клієнти, які користуються сервісом вперше, можуть розраховувати на максимальну суму 5000 грн.
Мінімальний строк складає 90 днів. Максимальний строк погашення кредиту - також 90 днів. Максимальний термін першого платежу сплати відсотків - 30 днів.
Максимальна річна відсоткова ставка, яка зазвичай включає власне саму відсоткову ставку, а також комісії і інші видатки за рік, чи схожу іншу ставку, розраховану відповідно до місцевого законодавства дорівнює 7250.89 за формулою НБУ.
Клієнт зберігає за собою право як перервати договір достроково, так і продовжувати його дію необмежену кількість разів. Для дострокового переривання договору сплачуються тіло кредиту, фактично нараховані відсотки за користування кредитом та комісія, якщо вона застосовується. Продовжити дію договору можна, сплативши нараховані відсотки на дату подовження.
Додатково нараховується комісія за видачу кредиту 5% від тіла кредиту.

Типовий приклад загальної вартості кредиту, включно з усіма відповідними комісіями

Наведені нижче приклади допоможуть вам зрозуміти, як саме розраховується вартість фінансової послуги в кожному конкретному випадку.

Розрахунок відсоткової ставки для кредиту онлайн зі стандартними умовами, під 1% на день і максимальним терміном до 90 днів:

Щоденна процентна ставка становить 1% (за умови дотримання графіку платежів)
Сума кредиту – 6000 грн.
Кредит підлягає погашенню частинами за графіком 1 раз на 30 днів (відсотки нараховуються на залишок суми): Перший платіж: через 30 днів після отримання до сплати 4100, з яких 2000 - частина тіла кредиту, 1800 - відсотки за кредитом за 30 днів і 300 грн - комісія 5% за видачу кредиту.
Другий платіж: через 60 днів від отримання кредиту в сумі 4160, з яких 2000 - частина тіла кредиту, а 2160 - відсотки за 30 днів (нараховані на залишок кредиту, який становить 4000грн).
Третій платіж: через 90 днів після отримання кредиту, в сумі 3080грн, з яких 2000 - остання частка тіла кредиту і 1080 - відсотки за 30 днів (нараховані на залишок тіла кредиту в сумі 2000грн)
Загальні витрати за кредитом – 5040 грн.
Разом до сплати впродовж 90 днів: 11340 грн.
Реальна річна відсоткова ставка: 7250.89%.

Державна реєстрація фінансової установи

Сервіс microcash надається фінансовою компанією ТОВ “Фінтаргет” (ЄДРПОУ 41955906, зареєстровано 2018). Єдиний вид діяльності компанії - Надання коштів у позику в тому числі на умовах фінансового кредиту.

ТОВ “Фінтаргет” є зареєстрованою фінансовою установою. Діюче свідоцтво про реєстрацію фінансової установи Серія ФК №1073, реєстраційний номер 13103810, видано Національною комісією з державного регулювання в сфері ринків фінансових послуг рішенням №1389 07.08.2018 року.

Діючу ліцензію на надання коштів та банківських металів у кредит переоформлено Національним банком України згідно запису до Державного реєстру фінансових установ від 18.03.2024.

Ознайомитися зі сканами всіх перерахованих вище документів можна тут.

Реєстр небанківських фінансових установ НБУ

Прийом повідомлень від споживачів та інших осіб про належність до захищених категорій

Споживач, який належить до захищеної категорії та має бажання на період дії воєнного стану повідомити кредитодавця про це, має надіслати електронне звернення на info@microcash.com.ua та/або письмове звернення на 01054, м. Київ, вул. І. Франка, 40Б (з наданням копій підтвердних документів про належність споживача до захищеної категорії), та/або зв'язатися за номером телефону 0 800 352 804.

Підтвердними документами про належність споживача до захищеної категорії є:

  1. для військовослужбовців Збройних Сил України (чи інших утворених військових формувань) — підписана командиром (начальником, керівником) та скріплена гербовою печаткою довідка за формою, встановленою додатком № 2 до Закону України «Про споживче кредитування»;
  2. для військовослужбовців, які стали особами з інвалідністю внаслідок захворювання, пов’язаного з проходженням військової служби — посвідчення інваліда війни;
  3. для членів сімей військовослужбовців, які загинули чи померли, — посвідчення члена сім’ї загиблого;
  4. для осіб, які перебувають у полоні, осіб, з якими втрачено зв’язок, осіб, зниклих безвісти, для членів сімей військовослужбовців, які зникли безвісти, — інформація, надана державним підприємством, яке виконує функції Національного інформаційного бюро, про те, що особа утримується в полоні або перебуває у заручниках держави-агресора, або включена до реєстру як така, з якою втрачено зв’язок, або зникла безвісти.

Споживач, який втратив належність до захищеної категорії, зобов’язаний повідомити про це кредитодавця протягом 30 календарних днів з дня втрати належності.