microcash попереджає: новий вид шахрайства!

microcash попереджає: новий вид шахрайства!

Шахраї не втомлюються вигадувати все більш досконалі способи виманювати чужі гроші. 

Нещодавно дізналися про ще одну просту, але ефективну схему крадіжки персональних даних і доступів до інтернет-банку.

Як працює схема:

  1. Клієнт отримує на свій фінансовий номер смс-повідомлення:
    "ABVGD BANK" Uvaga vash rahunok zablokovano, terminovo proidit avtorizaciu za nom. +38 (012) 345-67-89 abvgd.ua
  2. Клієнт вирішує переконатися, що справи дійсно йдуть так, як описано в повідомленні. Найпростіший спосіб зробити це - увійти в свій інтернет-банк або мобільний додаток. І виявляється, що доступ до особистого кабінету дійсно заблокований. Звичайно, адже шахраї, перед тим, як писати смс, вже спробували отримати доступ до особистого кабінету з неправильним паролем. Отже, клієнт переконується, що з його рахунками щось не в порядку. Далі - справа техніки ...
  3. Клієнт дзвонить за номером, вказаним в смс, потрапляє на підготовленого "оператора колл-центру" і, з метою авторизації, називаємо тому свій логін, пароль, дівоче прізвище матері, номер карти, пін-код і cvv код до неї, а також всі паролі доступу, які йому прийдуть в смсках від банку протягом бесіди. Багато хто може перейти до цього етапу одразу ж, минаючи пункт 2. 

Але проблема в тому, що в смс вказано номер телефону шахраїв, а не банківського контакт-центру. І поки клієнт передає шахраю свої персональні дані, той може спокійно увійти в його інтернет-банк, перевести всі кошти з рахунку. Крім того, ці ж дані можна використовувати і для "угону" сім-карти клієнта, а потім набрати на ім'я постраждалої людини кредитів, вибрати до 0 кредитні ліміти, якщо вони є і так далі. 

Найбільш прикрим тут є те, що з точки зору закону клієнт буде сам винен у своїх бідах - адже відповідальність за збереження персональних даних покладена в першу чергу на власника цих даних. 

Як захиститися? 

  1. Уважно перевіряйте номер телефону. Звертайтеся до контакт-центру вашого банку ТІЛЬКИ за номером телефону, вказаним на фірмовому сайті банку або на кредитній карті, яку цей банк вам видав (шукайте номер контакт-центру на зворотному боці вашої банківської картки). 
  2. Ніколи не називайте працівнику банку cvv код вашої картки, або авторизовані коди доступу, які банк надсилає вам в смс повідомленнях. Якщо код з повідомлення потрібно назвати співробітникові, то в повідомленні так і буде написано. Якщо ж в повідомленні з кодом написано "Нікому не називайте цей код" - нікому не називайте його. 

Зберігайте уважність і будьте здорові)

Похожие статьи